РАДА ДИРЕКТОРІВ ЗВО
І-ІІ РІВНІВ АКРЕДИТАЦІЇ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(від 20 грудня 2018р.)
Особливості формування компетентності
педагогічних працівників через їх самоосвіту
Воронова І.І.,
заст.директора
Дніпровського
міського базового технікуму
зварювання та
електроніки ім..Є.О.Патона
.
Надання якісної сучасної освіти, не можливе без
постійного професійного розвитку педагогічних працівників та їх відповідності
нагальним потребам суспільства в процесі формування компетентнісного, усебічно
розвиненого ат конкурентоспроможного фахівця.
Важливим фактором відповідності є самоосвіта як
цілеспрямована, визначеним способом здійснювана діяльність педагога з
оволодіння загальнолюдським досвідом, методологічними та спеціальними знаннями,
професійними вміннями і навичками, необхідними для удосконалення педагогічного
процесу. Поза самоосвітою та саморозвитком ідея особистісного та професійного
зростання викладача є нездійсненою.
В основу організації самоосвіти
педагогічних працівників покладено такі принципи:
-
систематичність
і послідовність самоосвіти через впровадження індивідуальних, колективних та
цільових методів самовдосконалення викладачів і контроль їх професійного
зростання;
-
направленість
самоосвіти на практичну діяльність педагога відповідно до сучасних
трансформацій суспільства, реформування системи освіти, розвитку технологій;
-
комплексність
самоосвіти через врахування психолого-педагогічних аспектів освітньої
діяльності: педагогічна рефлексія, професійне вигорання, освітній
тайм-менеджмент.
З метою вдосконалення організації самоосвіти викладачів
Рада директорів рекомендує:
-
активізувати
самоосвітню діяльність педагогічних працівників з врахуванням сучасних її
методів у процесі формування компетентностей студентів та підвищення власної
професійної майстерності;
-
використовувати
інформаційні ресурси сучасних платформ масових відкритих онлайн-курсів для
самоосвіти;
-
створити
необхідні умови для підвищення мотивації викладачів щодо власного професійного
вдосконалення через формування обласного інформаційного центру обміну досвідом
та запровадження моніторингу результативності самоосвіти;
-
здійснювати
диференційований підхід до роботи з різними категоріями педагогічних
працівників з врахуванням їх здібностей до самоосвіти та психологічних
особливостей;
посилити роботу щодо
формування конкурентоздатного педагога в умовах реалізації сучасних освітніх та
громадських проектів, пошуково- і науково-дослідної діяльності, участі у
професійних конкурсах, тренінгах та психолого-педагогічних семінарах,
конференціях.