STEM-освіта – це низка
чи послідовність курсів або програм навчання, яка готує учнів до успішного
працевлаштування, до освіти після школи або для того й іншого, вимагає різних і
більш технічно складних навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і
наукових понять.
Це напрям в освіті, при
якому в навчальних програмах посилюється природничо-науковий компонент +
інноваційні технології. Технології використовують навіть у вивченні творчих,
мистецьких дисциплін.
Акронім STEM вживається
для позначення популярного напряму в освіті, що охоплює природничі науки
(Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering) та
математику (Mathematics). Це напрям в освіті, при якому в навчальних програмах
посилюється природничо-науковий компонент + інноваційні технології. Технології
використовують навіть у вивченні творчих, мистецьких дисциплін.
Чому
STEM-освіта так актуальна?
У віддаленому
майбутньому з'являться професії, про які зараз навіть уявити важко, всі вони
будуть пов'язані з технологією і високо технологічним виробництвом на стику з
природничими науками. Особливо будуть затребувані фахівці біо- та
нано-технологій.
Як
підготувати таких фахівців?
У STEM-освіті активно
розвивається креативний напрямок, що включає творчі та художні дисципліни. Освіта
в галузі STEM є основою підготовки співробітників в області високих технологій.
Тому багато країн, такі як Австралія, Китай, Великобританія, Ізраїль, Корея,
Сінгапур, США проводять державні програми в галузі STEM-освіти.
У штаті Массачусетс,
наприклад, прийнято законодавство, яке зобов'язує проводити рейтинг шкіл не
тільки за рівнем виконання учнями стандартних тестів, але також і по тому,
наскільки навчальний план кожної школи сприяє посиленню креативності учнів. Так
званий «індекс креативності».
STEM- програмою
прийнято вважати таку, яка відповідає основним критеріям:
-
актуальність та іноваційність змісту;
-
розумілість процесу реалізації програми (що конкретно роблять учні, які умови
та обладнання необхідні для ефективної реалізації);
-
наявність методики, яка дозволяє використовувати програму у будь-якому
навчальному закладі;
-
досягнення освітнього та виховного педагогічного результату та наявність
інструментів для його вимірювання.
За терміном реалізації
STEM- програми можуть бути:
-
короткострокові
(від 02 до 24 годин);
-
курсові (для
літніх шкіл, курсів тощо) (від 24 до 80 годин);
-
середньострокові
(річні) (від 80 до 120 годин);
-
довгострокові,
неперервної додаткової освіти (від 300 до 600 годин);
STEM – програми
розробляються за такими основними напрямами:
-
інтегровані,
міжпредметні навчальні програми;
-
робототехніка та
інженерні розробки;
-
«розумні
пристрої» Інтернету речей;
-
3D- моделювання.
Лист ІМЗО від
19.07.2018 № 22.1/10-2573 “Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти у закладах
загальної середньої та позашкільної освіти на 2018/2019 навчальний рік”
ДЕРЖАВНА НАУКОВА
УСТАНОВА «ІНСТИТУТ МОДЕРНІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ОСВІТИ»
ВІДДІЛ STEM-ОСВІТИ випустили АНОТОВАНИЙ КАТАЛОГ «STEM-ОСВІТА: ПРОБЛЕМИ
ТА ПЕРСПЕКТИВИ», КИЇВ-2018
SТЕМ-освіта: проблеми
та перспективи: анотований каталог / упоряд., О.О. Патрикеєва, О.В. Лозова,
С.Л. Горбенко, Н.С. Буркіна –Київ: ДНУ«ІМЗО», 2018. –26с.
Мене більш
зацікавив РОЗДІЛ ІV
РЕКОМЕНДОВАНІ МЕРЕЖЕВІ
РЕСУРСИ ДЛЯ ПІДТРИМКИ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Web-STEM-школа http://yakistosviti.com.ua
Унікальний простір
нового формату для спільного навчання, спілкування, обміну і вивчення
найкращого вітчизняного та зарубіжного досвіду, знайомства з новаторами
сучасної освіти, майданчик підтримки, об’єднання зусиль освітян, науковців,
громадських активістів та бізнесу