STEM-освіта


STEM-освіта – це низка чи послідовність курсів або програм навчання, яка готує учнів до успішного працевлаштування, до освіти після школи або для того й іншого, вимагає різних і більш технічно складних навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і наукових понять.

Це напрям в освіті, при якому в навчальних програмах посилюється природничо-науковий компонент + інноваційні технології. Технології використовують навіть у вивченні творчих, мистецьких дисциплін.
Акронім STEM вживається для позначення популярного напряму в освіті, що охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering) та математику (Mathematics). Це напрям в освіті, при якому в навчальних програмах посилюється природничо-науковий компонент + інноваційні технології. Технології використовують навіть у вивченні творчих, мистецьких дисциплін.


Чому STEM-освіта так актуальна?

У віддаленому майбутньому з'являться професії, про які зараз навіть уявити важко, всі вони будуть пов'язані з технологією і високо технологічним виробництвом на стику з природничими науками. Особливо будуть затребувані фахівці біо- та нано-технологій.

Як підготувати таких фахівців?
У STEM-освіті активно розвивається креативний напрямок, що включає творчі та художні дисципліни. Освіта в галузі STEM є основою підготовки співробітників в області високих технологій. Тому багато країн, такі як Австралія, Китай, Великобританія, Ізраїль, Корея, Сінгапур, США проводять державні програми в галузі STEM-освіти.
У штаті Массачусетс, наприклад, прийнято законодавство, яке зобов'язує проводити рейтинг шкіл не тільки за рівнем виконання учнями стандартних тестів, але також і по тому, наскільки навчальний план кожної школи сприяє посиленню креативності учнів. Так званий «індекс креативності».
STEM- програмою прийнято вважати таку, яка відповідає основним критеріям:
- актуальність та іноваційність змісту;
- розумілість процесу реалізації програми (що конкретно роблять учні, які умови та обладнання необхідні для ефективної реалізації);
- наявність методики, яка дозволяє використовувати програму у будь-якому навчальному закладі;
- досягнення освітнього та виховного педагогічного результату та наявність інструментів для його вимірювання.

За терміном реалізації STEM- програми можуть бути:
-         короткострокові (від 02 до 24 годин);
-         курсові (для літніх шкіл, курсів тощо) (від 24 до 80 годин);
-         середньострокові (річні) (від 80 до 120 годин);
-         довгострокові, неперервної додаткової освіти (від 300 до 600 годин);

STEM – програми розробляються за такими основними напрямами:
-         інтегровані, міжпредметні навчальні програми;
-         робототехніка та інженерні розробки;
-         «розумні пристрої» Інтернету речей;
-         3D- моделювання.

Лист ІМЗО від 19.07.2018 № 22.1/10-2573 “Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти у закладах загальної середньої та позашкільної освіти на 2018/2019 навчальний рік”
ДЕРЖАВНА НАУКОВА УСТАНОВА «ІНСТИТУТ МОДЕРНІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ОСВІТИ»  ВІДДІЛ STEM-ОСВІТИ випустили АНОТОВАНИЙ КАТАЛОГ «STEM-ОСВІТА: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ», КИЇВ-2018
SТЕМ-освіта: проблеми та перспективи: анотований каталог / упоряд., О.О. Патрикеєва, О.В. Лозова, С.Л. Горбенко, Н.С. Буркіна –Київ: ДНУ«ІМЗО», 2018. –26с.

Мене більш зацікавив  РОЗДІЛ ІV
РЕКОМЕНДОВАНІ МЕРЕЖЕВІ РЕСУРСИ ДЛЯ ПІДТРИМКИ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Web-STEM-школа      http://yakistosviti.com.ua
Унікальний простір нового формату для спільного навчання, спілкування, обміну і вивчення найкращого вітчизняного та зарубіжного досвіду, знайомства з новаторами сучасної освіти, майданчик підтримки, об’єднання зусиль освітян, науковців, громадських активістів та бізнесу